Amsterdam Light Festival

Geplaatst: 1 januari 2014 in Uncategorized

Afgelopen zondag ben ik naar Amsterdam geweest ivm het Amsterdam Light Festival. Vorig jaar waren er al een aantal van de fotoclub heen geweest en nu wilde ik het zelf wel eens zien.
Vanaf het Oosterdok ben ik via de Nieuwmarkt naar JD Meijerplein gelopen. Hier stonden een aantal werken opgesteld die vanuit verschillende hoeken belicht werden. Erg mooi om te zien en te fotograferen. Dankzij het mooie weer waren er dan ook een boel fotografen aanwezig.

Hierna door naar de Stopera gelopen. Hier hadden ze een aantal woorden op de grond “geschreven” mbv schemerlampjes. Dit zag er wat armoedig uit op sommige plekken omdat er al best wat gesneuveld was aan glaswerk. Via een stellage kon je naar het bordes er boven lopen en zo had je een leuk uitzicht op de woorden “We Light Amsterdam”

Volgende stop was de Hermitage die ik eerst vanaf de overzijde van de Amstel gefotografeerd heb. Hier werden continu bewegende projecties op weergegeven die af en toe stil stonden zodat je even de tijd had voor een foto.
Via de Magere Brug ben ik naar de binnentuin gegaan van de Hermitage. Hier had ik onderweg al wat over gehoord van anderen en moest erg mooi zijn. Dit bleek ook wel het geval gezien de drukte daar. Hier waren fluoriserende koorden gespannen tussen de bomen waardoor ze een soort lichtgevend dak vormden boven het pad. Hier heb ik ook het langste staan fotograferen gezien de mooie afwisselende kleuren en begeleid door onheilspellende muziek.

Laatste stop, mede omdat hier ook een toilet aanwezig bleek te zijn :-), was de Hortus Botanicus. Via een klein bruggetje was er een pad gerealiseerd langs een aantal Light objecten. De tuin op zich was ook heel mooi in de verlichting gezet en hier heb ik ook een aantal foto’s gemaakt.
Al met al een mooi rondje gelopen en eigenlijk te kort tijd hiervoor uitgetrokken. Rondom het Centraal Station staan ook nog een paar mooie objecten, maar hier ben ik niet aan toe gekomen. Hieronder alvast een paar resultaten en op Flickr staat de rest.

003

006

0014

reacties
  1. Elly van Veen schreef:

    mooie foto’s Jeroen, ik heb toch een hoop gemist zie ik wel….

Geef een reactie

