Water druppels fotograferen

Geplaatst: 19 juli 2012 in Algemeen, Foto bewerkingen, Macro foto's
Tags:, , ,

Komend seizoen zullen we met de fotoclub ClackClick een avondje druppels gaan fotograferen. In de aanloop naar deze avond zouden we een stellage gaan bouwen om bijvoorbeeld een pipet aan te bevestigen of infuuszak om dan gecontroleerd druppels te kunnen laten vallen. Met een beetje inspiratie, en paar uur knutseltijd, heb ik zelf een stellage in elkaar gesleuteld. Stukje pvc, wat hout en een plantenspuit vormen de basis. Wat electra er aan toevoegen met een trafo en waterklepje en de apparatuur was maandag gebruiksklaar.

Na enig oefen werk en vooral veel leeswerk op internet vond ik het resultaat nu dermate goed gelukt om er een stukje over te schrijven hier op het weblog. Op Facebook had ik al hele leuke reacties gekregen op de 1e resultaten en ben erg benieuwd hoe deze foto’s ontvangen worden. De inspiratie en informatie heb ik de laatste tijd veel van de volgende Website. Op de Flickr pagina staan nog veel meer mooie plaatjes van druppel fotografie. Het is erg verslavend en er zullen zeker nog meer variaties volgen. “To be continued”…….

reacties
  1. Joke Beers-Blom schreef:

    Hey Jeroen, ziet er tof uit! Zou je mij een foto en misschien wat info door willen mailen over je druppel mechaniek 🙂 Dan kan ik mijn mannetje ook aan het werk zetten, voor de clubavond is het wel fijn als we twee opstellingen kunnen maken.

    • jeroenkreijt schreef:

      Ik had sowieso al het idee om binnenkort een foto (of foto’s) te plaatsen op facebook van de stellage. Zal die morgen of van het weekend even er op zetten en dan mail ik ze desnoods apart nog even door. Dan zal ik er ook een kleine beschrijving bij doen.

  2. Haha, Jeroen je bent me voor. Ik was ook wel heel erg benieuwd naar je knutselwerk.

    Gaaf om te zien hoe je bezig bent met je druppels, ze worden ook steeds beter 🙂

  3. luuf schreef:

    Geweldig leuk om te doen lijkt me, ga het thuis ook proberen later………….!
    Luuf.

  4. Dick schreef:

    mooi Jeroen, al je geduld word toch beloond.
    Dick

    • jeroenkreijt schreef:

      Nou ja…geduld….was gewoon doorschieten met de camera en hopen dat er iets tussen zit:-) Nee hoor, de juiste instellingen vinden is inderdaad het meest tijdrovend. Staat het eenmaal goed dan is het een stuk prettiger fotograferen.

Geef een reactie

