Kruiend ijs nabij Andijk

Geplaatst: 20 februari 2012 in Algemeen, Foto's algemeen, kruiend ijs, West Friesland

Na het zien van alle mooie plaatjes op internet ben ik zelf ook maar eens het kruiend ijs van dichtbij gaan bekijken. Samen met de kids zijn we naar Vuurtoren de Ven gereden nabij Andijk. Het was hier nog niet druk, maar er was wel al wat volk op het ijs en op de dijk om dit natuurverschijnsel te bekijken. Ik was zelf nog nooit in de nabijheid geweest van zo’n berg ijs dus was best de moeite waard.

Na de kids op een ijsschots gezet te hebben ben ik wat foto’s gaan maken van de omgeving. Het was erg koud met het windje op de dijk, maar dat weerhield een hoop mensen toch niet om toch even te komen kijken. Hieronder treffen jullie een aantal foto’s aan en de rest kunnen jullie op mijn facebook pagina terug vinden.

reacties
  1. JBB schreef:

    Jammer dat je niet ff doorgereden bent naar de Middenweg, bij de kerk, daar lag nog veel meer, hoorde ik ook zaterdag pas overigens! Kom er zo vaak langs, vorige week net niet dus. Maar vergeleken bij Hindeloopen (en ook Stavoren waar ik niet geweest ben) en Urk waren dit maar een paar hopen. Maar het blijft schitterend, heb het vaker gezien, zelfs wel over dijk heen zien komen toen ik nog jong en fruitig was 😉
    Heerlijke platen!

    Groetjes, Joke

  2. Elly van Veen schreef:

    Hoi Jeroen, wat een leuke foto’s van het kruiend ijs. Ik vind het vooral leuk dat je je kinderen ook op de foto hebt bij het ijs, dan zie je direct hoe imposant het is. Mooie foto’s!

Geef een reactie

