Portret “probeersels”

Geplaatst: 14 november 2011 in Foto's algemeen, Kids, Portret fotografie

Eindelijk weer even wat tijd gemaakt voor het maken van een aantal foto’s. Vandaag dan toch maar een keer met de externe flitser aan de slag gegaan en het 1 en ander uitgeprobeerd met behulp van mijn zoon.

Aardig wat geklungel met de instellingen uiteraard van de flitser en zeker omdat ik er helemaal geen ervaring mee heb. Wel een hele leuke manier, als je zoon geduld genoeg heeft tenminste, om je camera en flitser instellingen beter te leren kennen. Hieronder treffen jullie een aantal resultaten en soms kan er iets HEEL onverwachts voorbij komen zoals de “high key” foto.

reacties
  1. Sandra schreef:

    Misschien een idee om er een dragan effect op los te laten of een hdr, kan leuke resultaten opleveren. Grappige uitdrukkingen op zijn gezicht, heerlijk zo’n geduldige zoon !

  2. JBB schreef:

    Hoi Jeroen,
    Ik denk dat je toch wat meer licht nodig hebt, nou ja niet bij die onderste 🙂 Met name de linkerkant van zijn hoofd blijft erg donker, dat is misschien wel op te lossen met een lamp. Daarbij kun je denken aan een LED bouwlamp (hebben wij hier ook). Dat licht kun je wat diffuser maken door er bijvoorbeeld een laken tussen te hangen, de lamp verder weg te zetten o.i.d. Dan heb je denk ik gelijk ook minder last van schaduwen. Het is best moeilijk hoor, ik zit er zelf ook nog steeds mee te stoeien, nu met meerdere flitsers begint het me te lukken. Maar het blijft elke keer nog zoeken.
    Heb denk ik ook nog een leuke verrassing voor iedereen, heb wat leuk spul gescoord, wat en hoe vertel ik wel een keer in een mailtje of zo.
    Groetjes, Joke

  3. luuf schreef:

    hoi Jeroen,

    Leuke foto’s, ga zo door !!
    Ik wou dat ik meer tijd had, want het is erg leuk om te doen.
    Groetjes Luuf

Geef een reactie

